Poniżej przestawiamy kilka najczęstszych pytań i spraw z jakimi się do nas zwracacie, sprawdź czy rozwiązanie Twojego problemu jest poniżej zawarte.

W związku z uruchomieniem nowej strony OWLSTUDIO.pl pytania i rozwiązania problemów do działu FAQ będą systematycznie dodawane przez Biuro Obsługi Klienta, jeżeli masz jakiś problem z funkcjonowaniem usług a rozwiązanie nie jest poniżej opisane skontaktuj się z nami.

Zarządzanie kontem – PLESK PANEL

W celu zarządzania Twoim kontem hostingowym udostępniamy Ci nowoczesny Odin Plesk Panel – jeden z najlepszych i najbardziej zaawansowanych na świecie systemów do zarządzania hostingiem, umożliwia Ci on m.in.

  • Podgląd statystyk
  • Samodzielne wykonywania i wgrywania kopii zapasowej
  • Dodawania, usuwanie lub edycja kont email
  • Dodawanie, usuwanie lub edycja kont FTP
  • Zaawansowane operacje na plikach i bazach danych
  • Instalację certyfikatów SSL
  • i wiele, naprawdę wiele innych opcji.

Aby zalogować się do Odin Plesk Panel i zarządzać Twoim kontem wejdź na adres http://twojadomena.rozszerzenie:8443 – w przypadku komunikatu przeglądarki o niebezpieczeństwie lub nierozpoznanym certyfikacie SSL prosimy o kontakt z naszą pomocą techniczną.

Jeżeli jesteś naszym klientem po 1.10.2015 roku to Login i Hasło otrzymałeś wraz z uruchomieniem swojej strony.
Jeżeli nie posiadasz loginu lub hasła skontaktuj się z nami.

Przekierowanie domeny na serwery OWLSTUDIO.pl

Aby prawidłowo przekierować Twoją domenę zaparkowaną u innego rejestratora na nasze serwery, w strefie DNS utwórz lub zmodyfikuj następujące rekordy.

 

Rekord A domeny (domena.rozszerzenie) powinien wskazywać na 94.23.93.103

Rekord A subdomen (*.domena.rozszerzenie) powinien wskazywać na 94.23.93.103

Rekord MX powinien wskazywać na Twoją domeną czyli domena.rozszerzenie (np. twojanazwa.com)

 

W przypadku braku prawidłowego ustawienia rekordu subdomeny (*.domena.rozszerzenie), mogą nie działać niektóre usługi np. dostępu do poczty przez aplikację internetową tzw. webmail.

Szczegóły techniczne zasad i prawidłowego zapisu wartości w strefach DNS dostępne są w pomocy u Twojego rejestratora domeny.

 

Jeżeli w ramach usługi hostingu korzystasz z dedykowanego adresu IP, wszystkie wartości jakie należy wprowadzić w Strefie DNS u obecnego rejestratora domeny otrzymasz u naszej pomocy technicznej.

Poczta - Logowanie

Aby zalogować się do Twojej skrzynki pocztowej za pomocą aplikacji internetowej wejdź na adres http://webmail.twojadomena.rozszerzenie (jeżeli ten link nie działa sprawdź czy prawidłowo usatwiłeś przekierowanie domeny)

Aby ściągać i wysyłać pocztę przez inną aplikację stacjonarną jak np. Outlook lub działającą online jak Gmail musisz najpierw podpiąć Twoją skrzynkę do swojego programu.
Dane jakie musisz wprowadzić w swoim oprogramowaniu to:

Serwer POP3: twojadomena.rozszerzenie
Serwer SMTP: twojadomena.rozszerzenie
Login: Adres konta pocztowego np. demo@demo.com
Hasło: Hasło logowania do poczty
Połączenie z serwerem poczty przychodzącej POP3: Port 110
Połączenie z serwerem poczty wychodzącej SMTP: Port 587 włączonym zabezpieczeniem TLS
Połączenie z serwerem poczty wychodzącej SMTP wymaga autoryzacji użytkownika.

 

W przypadku wystąpienia informacji w programie pocztowym o problemie np. z certyfikatem serwera poczty przychodzącej lub wychodzącej możesz dodać "Ten wyjątek" jako bezpieczny. Możesz też jako serwer poczty wychodzącej i przychodzącej podać adres: cloud.owlstudio.pl lub serwercloud.pl

 

Aby dodać, usunąć lub edytować konta zaloguj się do Zarządzania Kontem w Plesk Panel.

Poczta - Problem ze spamem

Spam jest bardzo uciążliwym zjawiskiem, o ile sami dostajemy niechciane wiadomości to umiemy sobie z tym radzić, lecz co zrobić gdy nasza poczta jest przez innych odbiorców traktowana jako spam?

Jeżeli Twoja domena jest zaparkowana u innego dostawcy sprawdź poprawność ustawionych rekordów na jakie powinna wskazywać, otrzymałeś je w wiadomości e-mail od nas. Sprawdź czy posiadasz prawidłowo ustawione rekordy _SPF, jeżeli nie – koniecznie je ustaw!

Prawidłowo ustawiony rekord SPF w Twojej strefie DNS powinien wyglądać następująco: „v=spf1 a mx ptr ~all” – umożliwia on wysyłanie wiarygodnej poczty z naszych serwerów.

Jeżeli prawidłowo ustawiłeś swoją strefę DNS i Twoja poczta nadal u odbiorców trafia do spamu, możesz sprawdzić za pomocą narzędzie MXToolBox czy Twoja domena nie znajduje się na Spam Liście.

Poczta - Zmiana Hasła

Aby zmienić hasło do Twoich skrzynek pocztowych, zaloguj się na konto pocztowe za pomocą aplikacji internetowej http://webmail.twojadomena.rozszerzenie, lub zaloguj się do Zarządzania Kontem w Plesk Panel.

Brakuje tu jakiegoś tematu?

Napisz do nas