Tworzenie stron internetowych wymaga usystematyzowania ich rodzajów, co nie jest prostym zadaniem w ciągle rozwijającym się medium jakim jest Internet. Ile osób tyle podziałów. 

Tworzenie stron internetowych – rodzaje stron

Wizerunek każdej firmy w internecie jest jej wizytówką i pozwala w ciągu paru chwil po załadowaniu firmowej strony internetowej wyrobić sobie pewne zdanie na jej temat. Dlatego też ciągle powstają coraz bardziej wyszukane i nowoczesne strony internetowe, a programiści i projektanci prześcigają się w nowych pomysłach na projekty stron internetowych i zastanawiają się jak wyróżnić swój projekt na tle innych.

Tworząc strony internetowe wprowadza się nowe pomysły łamiąc wszelkie schematy i standardy oraz kształtując nowy wygląd strony. Tak właśnie rodzi się moda i powstają nowe trendy. Jeśli planujemy założyć własną stronę internetową, czy to do celów osobistych, promocyjnych, czy biznesowych z pewnością taka wiedza będzie nam przydatna.

Full Screen – Multi Page

Strony typu Full Screen wykorzystują całą dostępną przestrzeń monitora, najczęściej w tle umieszczane jest duże zdjęcie, pokaz slajdów lub wideo. Posiadanie pełnoekranowego obrazu tła sprawia, że strona wygląda bardziej atrakcyjne, niż z wykorzystaniem standardowego tła. Nawigacja i teksty najczęściej są subtelnie wplecione, ale główne hasło niosące wiadomość dla odbiorcy jest mocno wyróżnione. Standardowo są to strony „multi page”, czyli z zakładkami w menu, które po kliknięciu przeniosą nas na konkretną podstronę. Przykład: strona, którą oglądasz 🙂

Full Screen - Multi Page

Full Screen – Multi Page

Full Screen – One Page

Strony full screen mogą być także, jako strony typu „one page”. Jak sama nazwa wskazuje, składają się one z jednej, podzielonej na segmenty strony. Opierają się o prezentację treści na głównej stronie, a zakładki menu przewijają podgląd na odpowiednią sekcję. Przejście pomiędzy sekcjami możliwie jest również za pomocą scrolla myszki. Największą zaletą stron „one page” jest to że są one proste i łatwe w przeglądaniu. Stąd znakomicie sprawdzają się podczas przeglądania ich na urządzeniach mobilnych np. tablet czy smartfon. Cieszą się one dużą popularnością jako alternatywa dla zwykłych wizytówek, gdzie informacji nie jest zbyt wiele. Dzięki swojej prostocie są idealnym środowiskiem do błyskawicznej prezentacji produktu czy usługi, a użytkownik dostaje sposobność szybkiego złożenia zamówienia. Efektem przeplatających się: bloków tekstowych i bloków zachęcający do działania jest najbardziej pożądana reakcja klienta, czyli zakup.

Full Screen - One Page

Full Screen – One Page

Full Screen – One Page Parallax

Strony typu „one page” mogą być dodatkowo wyposażone w funkcje Paralax Scrolling czyli różne elementy tła poruszają się w odmiennym tempie, co daje efekt głębi i animacji. Tworzenie stron internetowych Paralax wykorzystuje ułożenie warstwowe grafiki i jest dosyć nowym trendem w budowie stron www. Atrakcyjność wizualna stron Parallax sprawia, że przykuwają one uwagę odbiorcy i zachęcają do dalszego przewijania, co przekłada się na wymierne korzyści w postaci zakupu usługi lub produktu.

Full Screen - One Page Parallax

Full Screen – One Page Parallax

Landing Page

Pomimo, że technologicznie nie jest to nic nowego, strony typu „landing page” nadal cieszą się dużą popularnością. Jest to strona internetowa- produktowa składająca się tylko z jednej strony, na której prezentowana jest jakaś usługa lub produkt. Zawiera głównie opis usługi lub produktu, zdjęcia lub filmy, które mają przedstawić ich funkcje lub zasady działania oraz dane kontaktowe. Wykorzystywane są głównie do akcji marketingowych jako prosty sposób zdobywania klientów.

Landing page

Landing Page

Klasyczna Strona Internetowa

Jest to strona internetowa bardziej rozbudowana niż „landing page” składająca się z kilku lub nawet klikunastu podstron np. strona główna, o nas, oferta, galeria, kontakt. Stosowana najczęściej do prezentacji oferty restauracji, pensjonatów, warsztatów samochodowych i innych firm. Zawierają konkretne materiały o przedsiębiorstwie, ofercie i profilu działania, a ich największą zaletą jest obszerna zawartość merytoryczna. Zazwyczaj wyposażone są w system zarządzania treścią CMS, który pozwala na samodzielne aktualizacje zawartości strony. Ze względu na bardzo duże możliwości mają najszersze zastosowanie.

Klasyczna Strona Internetowa

Klasyczna Strona Internetowa

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Tworzenie stron internetowych
4.8 (96%) 5 głosów

Zobacz też