Pozycjonowanie to proces prowadzący do uzyskania jak najwyższej pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarkach dla wybranych fraz kluczowych.

Liczba Internautów na świecie rośnie z roku na rok, a z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około 20 mln Internautów, co stanowi ponad 93% łącznej ich liczby. Jest to najlepszy dowód na to, że warto zadbać, aby użytkownicy odnaleźli Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Każdego dnia powstaje kilka tysięcy nowych stron internetowych i przybywa nowych informacji, z czego jedne są bardziej a inne mniej wartościowe dla użytkowników.

Google za pomocą nowatorskiej metody analizy powiązań PageRank dąży do skatalogowania wszystkich możliwych informacji i segregowania wyników wg najlepszego dopasowania do wpisanego zapytania. To znaczy, że aby strona mogła zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania SERPach (Search Engine Results Page), oferowana na niej treść musi być wysokiej jakości i użyteczności dla użytkownika.

Z badań przeprowadzonych przez Chitika wynika, że pierwsze trzy wyniki w Google (TOP3) są wybierane przez blisko 60% internautów, a na pierwszą stronę wyników (TOP10) przypada ponad 92% całego ruchu. Pozostałe 8% to liczba wynikająca głównie z zadania nieprecyzyjnego zapytania.

Tab. 1. Współczynnik kliknięć w Google w zależności od pozycji w wyszukiwarce

Pozycja w wynikach wyszukiwania Google Współczynnik kliknięć w Google (CTR)
1 32.5%
2 17.6%
3 11.4%
4 8.1%
5 6.1%
6 4.4%
7 3.5%
8 3.1%
9 2.6%
10 2.4%

Źródło: Chitika 2013

Powyższe dane pokazują, że jeśli Twoja strona nie jest na pierwszej stronie wyników Google – nie istnieje dla użytkowników, a tym samym potencjalnych klientów.

Rys. 1. Współczynnik kliknięć w Google w zależności od pozycji w wyszukiwarce

Pozycjonowanie

Źródło: Chitika 2013

Skuteczność kliknięć w strony internetowe znajdujące się na czele listy wyników wyszukiwania jest bez porównania większa niż skuteczność w jakiekolwiek innej formie reklamy internetowej.

Pozycjonowanie – Jakie korzyści możemy osiągnąć, jeżeli nasza strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania?

Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja strona internetowa tym większa szansa, że klient skorzysta z oferty. Strona, która jest w czołówce wyników jest dla użytkownika jasnym komunikatem, że ta strona pasuje do jego zapytania i na niej znajdzie to czego szuka. Wzrost liczby wizyt na stronie bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży i zysków w Twojej firmie.

Poza zwiększeniem sprzedaży pozycjonowanie ma też dodatkowe zalety. Ceny i koszty pozycjonowania strony internetowej są często zdecydowanie niższe niż reklama w gazetach, telewizji, na portalach internetowych czy bilbordach ulicznych. Ponadto bariery geograficzne w przypadku pozycjonowania nie znają granic. I w przeciwieństwie do reklam pozycjonowanie nie narzuca się, ale trafia bezpośrednio do właściwego odbiorcy. Mechanizm wyświetlania stron w wyszukiwarce powoduje, że trafiają one do osób wpisujących określone zapytania, czyli tych wstępnie zainteresowanych danym produktem lub usługą.

Dzięki widoczności w sieci kreujesz swój wizerunek i markę, a Twoja firma staje się bardziej rozpoznawalna. Staje się również bardziej wiarygodna w oczach klientów. Liczne badania wykazały, że blisko 75% badanych internautów uznaje stronę z pierwszych wyników wyszukiwania za bardziej wartościową i godną zaufania.

Przekonaj się, że skuteczne pozycjonowanie wcale nie musi być drogie, a niesie ze sobą wiele korzyści – poznaj naszą ofertę.

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Pozycjonowanie – czy warto?
5 (100%) 5 głosów

Zobacz też