Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, jakie metody wyróżnienia aukcji wykorzystać i czy istnieją darmowe możliwości zwiększania sprzedaży?

Konwencjonalne metody sprzedaży w połączeniu z nowoczesnymi technologiami internetowymi wykreowały rynek ułatwiający kontakt między sprzedawcami a kupującymi. Handel tradycyjny i elektroniczny wzajemnie się uzupełniają. Obecnie ponad połowa polskich internautów robi zakupy w sieci. Dlatego warto się zastanowić nad elementami, które pozytywnie wpłyną zarówno na sprzedaż jak i na zysk.

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro?

Cz. 1. Jak sprawić, aby klient trafił na nasze aukcje?

1. Wyszukiwarka

Aby doszło do jakiejkolwiek transakcji potencjalny klient najpierw musi trafić na naszą aukcję. Najczęściej dzieje się to poprzez wybór z drzewa kategorii lub wyszukiwarkę allegro. O ile to pierwsze jest proste, bo wystarczy odpowiednio dobrać kategorię lub wystawić tę samą aukcję w więcej niż w jednej kategorii. Druga metoda, wymaga dłuższego zastanowienia i analizy.

Jak działa wyszukiwarka allegro? Wyniki wyszukiwania obejmują różne odmiany wyrazu zawartego w tytule oferty. Zatem podając w tytule aukcji np. „Kraków” wpisując „Krakowie” wyszukiwarka powinna odnaleźć naszą aukcję. Należy pamiętać, że wyszukiwarka nie obejmuje liczb mnogich. Jest również „niewrażliwa” na polskie znaki (jeśli wpiszesz „Poznan”, wyświetlą się transakcje ze słowem „Poznań”, „Poznania” itd.).

Jak można zauważyć mamy ogromny wpływ na to czy po wpisaniu jakiegoś słowa w liście wyników znajdzie się nasza aukcja i jest to rzeczą kluczową. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na tworzenie tytułów naszych aukcji.

2. Jak stworzyć najlepszy tytuł aukcji?

Tytuł aukcji to jedna z najważniejszych rzeczy, które są odpowiedzialne za ilość wejść na aukcję, a co za tym idzie, na wzrost sprzedaży. Jakie role powinien spełniać tytuł aukcji na Allegro? Przede wszystkim powinien spełniać rolę nakierowującą, czyli aby klient znalazł aukcję w wyszukiwarce. Ponadto tytuł pełni rolę informacyjną, czyli powinien zawierać informację czego dotyczy aukcje. I bardzo ważna rola zachęcająca do wejścia na aukcję. Taki tytuł powinien zawierać opis marketingowy posługujący się językiem emocji lub korzyści.

Kluczowym jest, aby wszystkie 3 role połączyć w jeden tytuł i zmieścić się w 50 znakach. Aby przygotować idealny tytuł musimy odpowiedzieć sobie na pytanie w jaki sposób klienci szukają produktów, które sprzedaję? A także zastanowić się nad tym, na co zwracają uwagę klienci przy kupowaniu naszego produktu? Czy będzie to wygląd, parametry, czy może prestiż? Klient kupując coś, jednocześnie zaspokaja swoją potrzebę. Trzeba więc przewidzieć jakie potrzeby maja potencjalni klienci i jak to wykorzystać. Przykłady tytułów, które wykorzystują język emocji i korzyści:

  • 150% WYDAJNIEJSZY Płyn do naczyń XYZ
  • Wydrukujesz więcej! Toner do XYZ 534 535 530
  • JESTEM PIĘKNY MODNY i WYGODNY! Rower miejski retro
  • Chcesz być modna? Kup piękny jesienny sweter

Najważniejszą rzeczą jest analiza oraz sprawdzanie skuteczności doboru strategii metodą prób i błędów. Nie bój się eksperymentować. Staraj się wyróżnić swój tytuł, jeżeli wszyscy sprzedawcy np. piszą wszystko DUŻYMI literami, to Ty wyróżnisz swoje aukcje pisząc małymi.

3. Jak zrobić dobrą miniaturkę aukcji?

Miniaturka aukcji to zdjęcie, które w liście aukcji, pokazuje się jako zdjęcie produktu. Praktycznie na równi z tytułem jest bardzo ważnym elementem, który ma na celu zwrócić uwagę właśnie na Twoją aukcję oraz zachęcić klienta naszym produktem. Dlatego, warto poświęcić trochę czasu i przygotować idealną miniaturkę aukcji.

Miniaturka powinna się wyróżniać na tle innych sprzedawców, musi posiadać dobrej jakości zdjęcie i odpowiednie proporcje. Najlepiej posiadać własne, oryginalne zdjęcia, które przyciągną klienta oryginalnością. Do tej pory miniaturka Allegro miała proporcje 4:3, czyli np. 800px szerokości na 600px wysokości. Taki rozmiar pozwalał na powiększenie tego zdjęcia na aukcji. Domyślny jej wymiar w listingu wynosił 128x96px, a więc niewiele. Dlatego projektując miniaturkę należało brać pod uwagę, aby elementy w niej zawarte były duże i czytelne. Zgodnie z nowymi zasadami allegro, które mają obowiązywać od lutego 2017 miniaturka będzie mogła mieć rozdzielczość aż 2560×2560 pikseli, ale wymiar na listingu pozostanie bez zmian. Zmieni się również standard samych zdjęć, gdzie głównym bohaterem zdjęcia ma być produkt zaprezentowany na białym, czystym tle, bez żadnych dodatkowych elementów. O szczegółach można przeczytać na stronie allegro dla sprzedających.

Miniaturka powinna uzupełniać się z Tytułem aukcji. Idealnie jest kiedy wraz z przekazem na miniaturce idzie komplementarny tytuł, który wzmacnia ten przekaz. Idąc za chińskim przysłowiem „jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów” należy pamiętać, że obraz jest uniwersalnym językiem, łatwo zrozumiałym dla każdego odbiorcy. I tak, dzięki temu możemy na miniaturce zaprezentować nasze logo, pokazać, że mamy darmową wysyłkę lub promocję.

4. Pozycja na liście

Domyślnie aukcje wyświetlane są według „trafności” polegającej na dopasowaniu ofert do zapytania klienta i pokazania mu jak najlepszych ofert (według Allegro), najbardziej zgodnych z szukanym słowem kluczowym. Jak działa trafność możemy przeczytać na stronie pomocy Allegro.

„Po wpisaniu przez kupującego frazy w pole wyszukiwania, trafność sprawdza, co wcześniej robili inni użytkownicy szukający tego samego przedmiotu za pomocą tej samej frazy, do jakich kategorii przechodzili, jakie produkty kupowali, jakie obserwowali itp. Oferty wystawione w tych kategoriach uznawane są za trafniejsze od pozostałych. Następnym krokiem jest uwzględnienie wszystkich statycznych parametrów każdej z ofert. Sprawdzana jest m.in. jej cena na tle konkurencji, dopasowanie do tytułu, wiarygodność sprzedającego. Ponadto, mechanizm trafności uwzględnia zaangażowanie kupujących, czyli atrakcyjność oferty mierzoną przez działania użytkowników prowadzące do zawarcia transakcji.”

Użytkownicy bardzo często ustawiają sortowanie również po czasie do końca lub cenie. Dlatego głównym zadaniem jest zaplanowanie aukcji tak, aby kończyły się one w jak najlepszych godzinach oraz tak, aby jak najwięcej aukcji z danej kategorii znajdowało się na pierwszej stronie. Wiele statystyk pokazuje, że najlepszą sprzedaż osiągnęły aukcje wystawione w czwartkowe popołudnia. Czas trwania aukcji ustawiony na 10 dni daje dwa weekendy sprzedażowe, a zakończenie aukcji wypada na dzień i porę najlepszej sprzedaży, czyli „niedziela wieczór”.

5. Wyróżnienia aukcji

Dodatkowym sposobem zwiększenia zainteresowania ofertą jest wyróżnienie oferty na listingu produktów w danej kategorii, a biorąc pod uwagę stosunek ceny do ilości wejść, jest także najskuteczniejszą. W związku z tym allegro przygotowało całkiem ciekawy filmik.

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro? Cz. 2. Jak sprawić, aby klient kupił od nas? – w następnym artykule.

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Jak zwiększyć sprzedaż na allegro? cz.1
5 (100%) 3 głosów

Zobacz też