Jak zwiększyć sprzedaż Allegro, jak sprawić, aby klient kupił właśnie od nas, co zrobić, aby klienta przy nas utrzymać?

W poprzednim artykule opisaliśmy co zrobić, aby klient do nas trafił, zauważył nas w tłumie innych aukcji i kliknął właśnie w nasz produkt. Możesz go znaleźć tutaj: Jak zwiększyć sprzedaż allegro? Cz. 1. Jak sprawić, aby klient trafił na nasze aukcje? Tym razem opiszemy co zrobić, aby zachęcić użytkownika, by dokonał zakupu kiedy trafi już na naszą aukcję.

Pierwsza odpowiedź jaka nasuwa się to „obniżyć cenę”. Oczywiście cena musi być konkurencyjna, ale wbrew pozorom obniżenie ceny wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. Konsekwencją tego będzie nie tylko psucie rynku, ale na pewno jeśli Twoja firma obniży cenę to kolejny sprzedawca sprzeda to samo jeszcze taniej, przez co oboje wpadniecie w błędne koło z którego bardzo ciężko wyjść. Więc jak zwiększyć sprzedaż allegro nie obniżając skrajnie ceny?

Jak zwiększyć sprzedaż allegro?

Cz. 2. Jak sprawić, aby klient kupił u nas?

1. Wygląd aukcji

Każdy produkt musi być pięknie opakowany, dlatego najważniejszym elementem jest dobrze przygotowany szablon allegro. Aby się wyróżniać trzeba mieć indywidualny, dopasowany do rodzaju oferowanych towarów i przede wszystkim profesjonalny szablon graficzny. Potencjalny klient przeglądając taką aukcję wie, że sprzedający poważnie podchodzi do sprzedaży i klientów. Banalne już hasło „ludzie kupują oczami” idealnie koresponduje z typowym zachowaniem e-klienta.

To wygląd i składowe aukcji allegro determinują ostateczną konwersję, czyli kliknięcie w aukcję i zakup. O tym jakie elementy powinien zawierać idealny szablon allegro przeczytacie w kolejnym artykule.

Jak zwiększyć sprzedaż allegro

Szablony Aukcji

2. Opis aukcji

Mówiąc o opisie aukcji, należy spojrzeć na różne typy osobowości reprezentowane przez klientów. Wśród nich znajdziemy zarówno klientów spontanicznych podejmujących szybkie i emocjonalne decyzje, oraz nabywców racjonalnych, którzy metodycznie podchodzą do zakupów.

U tych pierwszych odpowiednio poruszone emocje stają się główną składową ich decyzji zakupowych. Podczas zakupów konsumentem „sterują” kolorowe bannery, informacje o kuszących promocjach, obniżkach i rabatach. Potrzebę zakupu danego produktu często generują atrakcyjne zdjęcia, a wizerunki uśmiechniętych ludzi podświadomie budzą poczucie:

„Gdy to kupię, też będę szczęśliwa. To mnie ucieszy. Też chcę tak wyglądać.”

Dlatego opis powinien być wszechstronnym przekazem, który zapada w pamięć i wiąże się z wywołaniem pozytywnych emocji. Warto również dodać komentarze pod opisem aukcji, dzięki czemu można wywołać w potencjalnych klientach pozytywne emocje, a tym samym zwiększyć sprzedaż.

Drugi typ odbiorcy poszukuje dobrze przygotowanej specyfikacji technicznej, komunikującej kupującemu zalety i korzyści, których doświadczy, gdy zakupi produkt. Dlatego warto poświęcić chwilę i przygotować ofertę techniczną przyjazną dla klienta.

Warto zastanowić się nad dodatkowymi gratisami czy niespodziankami, dłuższą gwarancją, wygodniejszą gwarancją typu door-to-door, a nawet możliwością bezpłatnego przetestowania towaru, co wyróżni naszą ofertę na tle propozycji konkurencyjnych.

3. Elementy motywujące do działania

Aby zachęcić klienta to działania można ograniczyć dodatkowe korzyści czy bonusy, ograniczyć ofertę w czasie lub dostępną ilość np:

  • „Ilość sztuk ograniczona, jedynie 5 zestawów w tak atrakcyjnej cenie”
  • „Kupując ten produkt, otrzymasz 30% rabatu na inny wybrany przedmiot”,

Elementy motywowania do akcji mogą być jednocześnie czynnikiem generującym kolejne transakcje z raz pozyskanym klientem np. rabat na kolejne zakupy. A dobrze zaprezentowany cross-selling i up-selling (np. panele miniatur pozostałych aukcji ) będzie wykorzystaniem potencjału aukcji cieszących się powodzeniem.

Elementy Motywujące Do Działania

Elementy Motywujące Do Działania

4. Zdjęcia i wizualizacji produktu

Sposób prezentacji produktów jest  bardzo ważnym elementem, który sugeruje dbałość o szczegóły i może decydować o zakupie. Jako że e-klient ma ograniczone możliwości obejrzenia interesujących go produktów, a głównym zmysłem poznania jest wzrok, należy zrobić wszystko, by wizualizacja oferty było na wysokim poziomie. Duże ostre zdjęcia produktów, prezentacje typu 360 stopni, a także filmy prezentujące zastosowanie produktu – to główne elementy przekładające się na wyższe konwersje. Filmy i prezentacje to nie tylko atrakcyjniejsze pokazanie produktu, ale przede wszystkim przyciągnięcie uwagi i budowanie emocji, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży i zysku.

Prezentacja Produktu 360°

Prezentacja Produktu 360°

Materiały multimedialne i zdjęcia powinny być nie tylko wykonane dobrze technicznie, ale również muszą nieść ze sobą wartość marketingową. Należy zastanowić się jakie ujęcia chciałby oglądać potencjalny klient. Określone branże wymuszają także pewną konwencję ustawiania: odzież najlepiej wygląda na modelu, a sprzęt turystyczny w plenerze. Stonowane jednolite kolorystycznie tło w zdjęciach studyjnych pozwala klientowi skupić się na reklamowanym produkcie. Bardzo ważne jest realne odzwierciedlenie kolorów sprzedawanego przedmiotu.

5. Rzetelne podejście do sprzedaży i realizacji zamówienia

Poza opisem przedmiotu sprzedaży nabywca zawsze zwróci uwagę na wiarygodność sprzedawcy. Podstawowym źródłem weryfikacji sprzedawcy jest system komentarzy. Komentarze i rekomendacje to ważny fragment skutecznego zwiększania sprzedaży. Umieszczenie kilku pozytywnych komentarzy na stronie aukcji daje użytkownikom wygodę. Warto zaprezentować także skany rekomendacji, posiadane certyfikaty czy statusy partnerskie. Takie uwiarygodnienie sprzedawców jest powiązane z realizowaniem strategii eksperckiej, która na portalach aukcyjnych przynosi zaskakująco dobre rezultaty.

W obliczu korporacji, które obecnie obejmują niemal cały rynek, mały przedsiębiorca powinien włączyć do swojej strategii marketingowej idealną obsługę klienta, która może stać się jego najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej.

Jeśli w grę wchodzi wybór identycznego produktu spomiędzy dziesięciu ofert sprzedawców, nabywca z dużym prawdopodobieństwem postawi na najbardziej wiarygodnego kontrahenta. W chwili gdy oferta allegrowicza jest wiarygodna i wyposażona w unikalne cechy atrakcyjne dla odbiorcy, czynnik ceny w wielu przypadkach będzie miał marginalny wpływ na ostateczny zakup.

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Jak zwiększyć sprzedaż allegro? cz.2
3.8 (75%) 4 głosów

Zobacz też