Dobry szablon allegro – czy to wystarczy, aby zwiększyć zysk na popularnych portalach aukcyjnych?

Ogromna platforma skupiająca tysiące otwartych portfeli – tak w jednym zdaniu można opisać to, co dzieje się w serwisie Allegro z każdą upływającą minutą. Chyba nikt nie zaprzeczy faktom, że warto istnieć na portalach aukcyjnych i promować się tam mądrze.

Podstawą działalności poważnej firmy jest spójna identyfikacja wizualna. Nie wszyscy o tym wiedzą albo uważają, że jest to istotne. Jak więc skutecznie to wykorzystać w przypadku platform aukcyjnych? Zaprojektować funkcjonalny, estetyczny, rozpoznawalny i dobry szablon allegro.

Funkcjonalność szablonu opiera się o proporcjonalny podział poszczególnych jego obszarów. Estetyka z kolei opiera się o szczegółowo przygotowaną identyfikację wizualną i profesjonalne wykonanie szablonu. Rozpoznawalność szablonu to konsekwentne używanie identyfikacji wizualnej oraz zastosowanie oryginalnie zaprojektowanych elementów.
Aby szablon powstał właściwie, należy projektować go w zgodzie z identyfikacją wizualną firmy. Jeśli firma prowadzi już sklep internetowy, to powinna posiadać podstawową księgę znaku swojego logotypu. Jeśli nie, najwyższa pora zamówić chociażby podstawową formę, która sprawi, że klienci nie będą płakać, patrząc na stronę podczas składania zamówienia. Jeśli zaś zaczynamy od szablonu, należy pamiętać, że zdeterminuje on wygląd przyszłego sklepu.

Dobry szablon allegro to wizytówka sprzedającego, pozwalająca wyróżnić się z tłumu, co w efekcie przekłada się na wyniki sprzedaży. Dlatego dobry szablon powinien być dopasowany do branży, a wygląd powinien zachęcać klienta do zapoznania się z ofertą. Wygląd i składowe aukcji determinują ostateczną konwersję, dlatego szablon powinien zawierać większość omówionych poniżej elementów zgodnie z konwencją użyteczności stron internetowych.

dobry-szablon-allegro

Dobry szablon allegro powinien zawierać takie elementy:

1. Logo

W lewej górnej lub środkowej części powinno znaleźć się logo sprzedawcy, gdyż tam najczęściej szukają go użytkownicy. Dobór nicku w postaci: „sklep_pl” lub „sklep-pl” to dodatkowe promowanie marki sklepu internetowego „sklep.pl”.

2. Menu

Obligatoryjne menu nie tylko podsuwa użytkownikom przyciski, których poszukują (kontakt, komentarze, aukcje, strona o mnie), ale także może ułatwiać nawigację po długiej ofercie sprzedaży np. odsyłacze do konkretnych boxów w szablonie.

3. Nagłówek

Może to być grafika lub slider przedstawiający zalety produktów, hasła będące cechami prezentowanej oferty czy opis uwiarygodniający sprzedawcę. To bardzo istotny element, gdyż według podstawowego modelu oddziaływania reklamy AIDA to właśnie zwrócenie uwagi (A –Attention) determinuje to, czy klient zechce zapoznać się z ofertą czy nie. Górna część szablonu to element do którego przyzwyczajeni są użytkownicy. Jego brak może mieć negatywny wpływ na użyteczność szablonu, gdyż wielu z nich szybko opuści tak stworzoną aukcje i nie zada sobie trudu poszukania większej liczby informacji.

4. Przedmiot aukcji

Sprzedawany produkt powinien być zawsze wyeksponowany i przykuwać uwagę. Dobrze widoczna pełna nazwa produktu, cena, wyraźne zdjęcia oraz opis, zawierający wszystkie istotne informacje dadzą Kupującemu poczucie bezpieczeństwa i uczciwości ze strony sprzedającego. O profesjonalizmie decyduje poprawny gramatycznie i ortograficznie opis wg jednego standardu na wszystkich aukcjach sprzedającego np. kolejność podawania informacji, czy dane techniczne w tabelkach. Ułatwi to Kupującym poruszanie się po ofercie sprzedawcy.

5. Informacje ważne dla Kupującego

Informacje w szablonie powinny być przedstawione w sposób przejrzysty i czytelny, nie pozostawiający miejsca na domysły. Informacje jakie powinna zawierać dobra aukcja to minimum:

  • informacje o firmie oraz cechach, które ją wyróżniają,
  • informacje o produkcie wraz z logo i zdjęciami, specyfikacja,
  • termin realizacji zamówienia, sposoby płatności i wysyłki, numer konta bankowego,
  • dane i kontakt do sprzedawcy,
  • polityka zwrotów i reklamacji.

Dodatkowo warto zamieścić informacje o zawartości opakowania, wstawić panele miniatur pozostałych aukcji, czy najnowsze oceny i komentarze. Poza tym co umieścić w szablonie, bardzo ważne jest umiejętne zarządzanie ilością informacji na aukcji. Zamiast zarzucać kupującego toną informacji lepiej np. zamiast informacji o firmie – odsyłać do zakładki „O mnie”. Należy więc postawić na siłę argumentów, nie zaś na ilość.

Jest to trzeci artykuł z cyklu: „Jak zwiększyć sprzedaż na allegro?” 

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Dobry szablon allegro – aukcja, która zarabia
5 (100%) 2 głosów

Zobacz też