W drugiej części artykułu przedstawimy to co wpływa na pozycję w wyszukiwarce strony internetowej z zewnątrz.

Pierwsza cześć artykułu dostępna jest pod linkiem: Co wpływa na pozycjonowanie? cz. 1 Czynniki wewnętrzne.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Czynniki rankingowe Google na poziomie linkowania na zewnątrz strony

63. Ilość linków wychodzących

Zbyt duża ilość odnośników (zwłaszcza „dofollow”) może spowodować obniżenie PageRank strony, a tym samym pozycji w wyszukiwarkach. Ponadto wskazówki jakościowe Google mówią:

„Niektóre strony mają zbyt wiele odnośników sprawiających, że strona jest nieczytelna i odwracająca uwagę od treści głównej.”

64. Jakość linków wychodzących

Linkowanie ze stronami o wysokim autorytecie wysyła Google sygnały o jakości strony, co wpływa na pozycje w wyszukiwarce.

65. Linkowanie do podejrzanych stron

Posiadanie linków np. do nielegalnych aptek, stron pornograficznych lub określonych przez Google jako niebezpieczne może doprowadzić do obniżenia pozycji strony.

66. Kategoria linkowanej strony

Wyszukiwarki korzystają z zawartości stron, do których linkujemy jako sygnał trafności. Na przykład, jeśli na stronie komisu samochodowego, są tylko linki do stron związanych z filmem, to Google może zinterpretować tematykę strony jako „filmy o samochodach”.

 

Czynniki rankingowe Google na poziomie linkowania do strony

67. Liczba linkujących stron

Liczba linkujących stron jest na pewno czynnikiem wpływającym na pozycję w wyszukiwarce.

68. Liczba linków z jednej strony

Matt Cutts w swojej wypowiedzi stwierdził, że w całej witrynie linki są „skompresowane” i należy je liczyć jako jeden link.

69. Wiek domeny

Linki zwrotne od domen starszych są bardziej skuteczne niż z nowych adresów.

70. Liczba linków z odrębnych adresów IP

Wskazuje to na większy przedział witryn z linkami do strony i potwierdza ich różnorodność.

71. Oznaczenie kraju domeny

Linki z domeny o rozszerzeniu krajowym (np. .pl) wpływa na pozycjonowanie w danym kraju.

.72 Linki z domen .edu lub .gov

Linki ze stron edukacyjnych i rządowych mają szczególną moc z powodu ograniczonej dostępności w ich rejestrowaniu.

73. Linki z Wikipedii

Mimo, że linki z Wikipedii są nofollow, to jest to jedna z większych witryn, co daje wysokie zaufanie i autorytet w wyszukiwarkach.

74. Linki w DMOZ

Ideą projektu DMOZ jest stworzenie obszernego i stale rozwijającego się katalogu stron internetowych, w którym zawarte opisy są zgodne z faktyczną treścią stron i znajdują się w odpowiednich kategoriach tematycznych. Dlatego też linki pochodzące z DMOZ są bardzo wartościowe.

75. Firma w największych katalogach

Obecność firmy w Yahoo! Katalog, Yelp.com i RipOffReport.com najprawdopodobniej ma swoje miejsce w algorytmie wyszukiwarki.

76. Autorytet domeny

Linki ze stron o wysokim autorytecie mają większą moc niż linki z małej strony.

77. Page Rank i TrustRank strony

Wskaźnik PageRank stron linkujących oraz stopień ich zaufania również wpływa na przekazywaną moc linków. Odnośniki z prawdziwych witryn będą miały większą moc, niż te pochodzące z fałszywych blogów.

78. Liczba lików wychodzących ze strony linkującej

Link na stronie z setkami linków wychodzących przenosi mniej PR niż strona z kilkoma linkami.

79. Zaplecze społecznościowe strony linkującej

Szerokość pasma i ilość odnośników social-media do strony linkującej może wpływać na wartość linku.

80. Linki od konkurencji

Linki z innych stron w tym samym rankingu wyszukiwania są bardziej wartościowe niż linki ze stron odmiennych tematycznie.

81. Linki z forum

Ze względu na dużą możliwość spamu i próby manipulacji wynikami w wyszukiwarce, moc linków z profili for dyskusyjnych jest stosunkowo mała.

82. Linki ze stron podejrzanych

Linki ze stron nielegalnych lub określonych przez Google jako niebezpieczne może obniżyć pozycję w rankingu.

83. Prędkość łącza stron linkujących

Strona z wysoką prędkością łącza zwykle zwiększa wartość linku, w porównaniu do stron z niedostateczną prędkością łącza.

84. Profil linków

Strona z naturalnym profilem linków będzie wyżej w rankingu i będzie mniej podatna na aktualizację algorytmu.

85. System wymiany linków

Dotyczy to wszystkich działań polegających na manipulowaniu PageRank poprzez programy wymiany linków. Takie działanie na pewno obniży pozycję w wyszukiwarce. Oficjalne stanowisko Google w sprawie systemu wymiany linków.

86. Przekierowania 301

Choć link z przekierowania 301 jest podobny do bezpośredniego linku, to w przypadku ich nadmiernej ilości może wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce.

87. Wiek linka

Starsze backlinki mają więcej mocy rankingowej niż nowo zdobyte linki.

88. Miejsce linka na stronie

Linki pochodzące z centrum witryny, mają większą wartość, niż te np. ze stopki czy paska bocznego.

89. Linki kontekstowe

Linki wbudowane w zawartości strony, są bardziej skuteczne niż te na pustej stronie.

90. Miejsce linka w treści

Linki na początku treści mają większą wagę niż te na końcu.

91. Długość tekstu dookoła linku

Link z dłuższego wpisu (co najmniej 1000 słów) jest silniejszy niż z krótkiej notatki.

92. Jakość tekstu dookoła linku

Link ze słabej treści nie przenosi tak wiele wartości, jak link z dobrze napisanego tekstu, wzbogaconego o zawartość multimedialną.

93. Znaczenie tekstu dookoła linka

Słowa, które pojawiają się wokół linków pozwalają na określenie trafności ze słowem kluczowym oraz poinformują Google, czy link jest rekomendacją czy negatywną recenzją MOZ.

94. Znacznik title linka

Słowo kluczowe w tytule linka generuje sygnał trafności.

95. Anchor tekst linka

Podobnie jak tytuł wysyła sygnał trafności, co zaznaczono w analizie oryginalnego algorytmu Google:

„Po pierwsze, zakotwiczenia często zapewniają dokładniejsze opisy stron, niż sama strona.”

96. Alt Tag dla linków z obrazów

Atrybut Alt obrazu jest jak anchor tekst dla linku tekstowego.

97. Linki sponsorowane

Słowa takie jak „link sponsorowany”, „partner” itd. mogą zmniejszyć wartość linka.

98. Linki no-follow

Z zasady Google nimi nie podąża, ale pewna ich liczba może wskazywać na naturalny profil linków.

 

Czynniki rankingowe Google na poziomie interakcji uzytkownika

99. Odwiedziny bezpośrednie

Google wykorzystuje dane z Google Analytics oraz przeglądarki Chrome, aby określić, czy i jak często użytkownicy odwiedzają stronę. Strony z dużą ilością odwiedzin bezpośrednich mogą zająć wyższą pozycję.

100. Współczynnik odrzuceń i czas zatrzymania

Pozwala na sprawdzenie, czy strona jest wartościowa dla użytkownika, czy użytkownicy odchodzą w ciągu kilku pierwszych sekund, bo strona nie spełnia ich kryterium wyszukiwania. Jeśli użytkownicy spędzają dużo czasu na stronie, że może być oznaką jakości treści.

101. Powtarzalność wejść

Pozwala określić czy użytkownik wrócił ponownie na stronę, a więc coś go zainteresowało. Strony, na które użytkownicy chętnie wracają mogą uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

102. Ilość komentarzy

Strony z dużą ilością komentarzy dają sygnał o łatwości interakcji i jakości treści.

103. Zakładki Chrome

Strony, które są zapamiętane w zakładkach mogą otrzymać dodatkowe punkty.

104. Organiczny współczynnik CTR dla słowa kluczowego

Strony o wyższym CTR (współczynnik klikalności) mogą zająć wyższą pozycję.

105. Organiczny CTR dla wszystkich słów kluczowych

Strona o wysokim CTR dla wszystkich słów kluczowych poprawia jej wiarygodność, a tym samym pozycję w rankingu.

 

Autor Artykułu:
Anna Dziwisz-Majchrzak Współzałożyciel Agencji OWLSTUDIO.pl, Specjalista od SEO, Programista
Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce? cz. 2
5 (100%) 1 głosów

Zobacz też